Home sweet Home

Hemma! Slutade tidigt idag med så jag var hemma redan fyra, yiee :) Har varit en soft vecka, inga läxor, varit på friskis, varit med Andy, fikat med Linnea på Contan, det var ju kanelbullens dag, men de hade inga bullar så det fick bli kärleksmums istället, lika bra det :)

About Stockholm
Ja, Mus3 tog ju sig till huvudstaden till slut. Bussresan startade 20:00 från Båstad, Ankomst Stockholm 06:20. Det är ju tur att man inte gör såna här resor oftare, med buss alltså, för sova på en buss är ingen höjdare. Det blir inte bättre av att man har en människa med det värsta snarket jag hört bakom mig. Ella spelade in det, mycket egendomligt. Vi var trötta men uppspelta när vi kom fram, in på toaletten på centralen för att byta om och fräscha till sig. Sen tog vi tunnelbanan till Slussen. Vi fick våra rum på vandrarhemsbåten, mysigt ställe, men gungigt och trångt. Vi lade oss sov en timme innan vi tog oss ut på stan. Vi var ett gäng som vandrade götgatan upp. Åt frukost på Sandys smörgåsbar, akta er för kaffet där! Det var så hett så jag skållade min tunga, vilket satt i många dar efteråt. Inte alls trevligt. Blev inget shoppat för mig den första dan, men jag och emelie satt och glassade i solskenet och tog en snabbis över till Gamla stan. Innan höjdpunkten på resan, Rent, så var vi och åt hela klassen på ett mycket trevligt ställe, hade en mycket snäll kypare, och mätta blev vi.

Rent var väl inte så bra som vi hade förväntat oss. Jag säger att det var Linda Bengtzing som inte höll måttet, de säger alla andra också, utom Tobbe :P Men nej, jag gillade inte henne som musikalartist, men tacka vet jag Daniel Engman och Conny Bäckström. Dem bästa! Vi orkade inte ta oss ut nåt mer efter föreställningen vi var ganska så utpumpade då, så vi gick hem och la oss istället. Nästa dag drog vi in till city. Lite mer handlat, ett par byxor, en plånbok och en bh, men inte det jag var ute efter, en röd kofta!! Jag vill ha! På kvällen fick jag äntligen gå på stadsteatern! Vi fick biljetter till Snittet. Samtidigt var det premiär av Hemkomsten, så Persbrant, Haber och de övriga i skådespelareliten var där. Snittet, med Anders Ahlbom i huvudrollen var en minst sagt udda, konstig men bra föreställning. Vi förstod inte riktigt vad det där snittet var för något, men vi fick en proffsig teaterupplevelse. Klockan 23:00 på lördagkvällen var det dags att åka hem igen. På hemresan fick jag iaf sova hela vägen. Vi var ju i helsingborg en söndagmorgon, och tåg och busstrafiken har inte sin rusningstrafik då precis. Vi fick först sitta där i två timmar och vänta och sen ytterligare två timmar i Ängelholm. Inte världens roligaste men vi var hemma till slut och död var man då. Det var en kul helg!

Nästa vecka börjar praktiken, ska bli skönt att slippa skolan för ett tag. Nu är det helg och jag ska bara koppla av!!

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback