på väg...

Tåget är en plats för eftertanke. Det är där jag funderar och grubblar över livets alla hörn och kanter. Tåg - Tankar Å Grubblerier. Livet är som ett tåg som rullar fram genom livet. Ibland går det för fort och man glömmer att hoppa av. Kanske måste man då åka tillbaka och börja om från början, eller så träffar man nya människor eller ser nya förutsättningar där man hamnat och man kan fortsätta sin resa. Man träffar på människor och stöter på omständigheter som antingen kan göra livet surare, eller så förgyller ett leende i mängden hela ens dag. Livet är en ständig resa, och ibland måste man stanna upp och hoppa av på fasta marken för att kunna fortsätta. Komma hem och hämta nya krafter. Att betrakta ett landskap som flyger förbi när regndroppar sköljer ner över fönstret, med bästa musiken i öronen är så underbart skönt! Jag älskar verkligen mina resor när jag väl börjat dem.

Jag älskar stora tågcentraler och flygplatser. Att bara betrakta alla olika människor som är på resande fot. Några ska ut på nya äventyr, andra ska hem med många nya upplevelser i bagaget. Det är häftigt att gå in i en egen liten glaskupa och bara fly från sin egen verklighet ett tag.

Tåget bara rullar, och tar mig genom liveyt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback