1:a april

Denna vackra dag har jag tillbringat på tåg och en stund på Göteborgs central. Har åkt hem från Örkelljunga och skåne för en veckas påsklov. Fotbollen igår gick väl sådär, vi gick inte vidare tyvärr, men vi vann iaf en match mot göteborgarna i blåvitt som underskattade oss mkt. så lite stolta är vi ändå. Gårdagen i övrigt var en mysig dag!

Visst vet jag att det är den första april idag, men inte trodde jag att jag skulle bli så grundlurad som jag blev när tobbe ringde mig på tåget och med gråten i halsen berättade att Mole, vår lärare som nu är överhuvudet över vår musikal, blev uppsagd i Fredags. Bl.a pga en tidningsartikel som några i klassen gjort om dålig kommunikation med rektorn. Jag hann se hela vår musikal falla ihop och hur Mus3 blev apelryds svarta får innan Tobbe säger: "- Julia, april, april! Dumma tobbe,jag hatar dig fortfarande lite för detta, man får inte skrämmas så!! :P Men du var övertygande, och Christa, Marie och sandra hade visst också gått på det hela. Det är bara Karolina som är klok nog att notera dagens datum. ;)

Det ska bli underbart med en veckas lov! Och jag har noll planer, bara det att jag måste bestämma mig för vad jag ska sjunga på intagningsprovet till Ljungskile folkhögskola nästa vecka. :S

By the way, läs
Mus3's blogg vettja!

ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback