foppatoffel, bohuslän och svensk sommar

Har "foppatoffeln" blivit Sveriges nationalsko? Alla går i dessa tofflor, överallt, gula, röda, blåa, svarta, rosa, gröna, guldiga...ja jordens alla färger. Och det är inte så att det är en ledig sko till shortsen, campingen eller stranden, utan den går visst att använda till alla sorters kläder även till finkjol och finkostym. Visst är dessa små tofflor säkert jättepraktiska och jättelätta, dom väger ju nästan ingenting (!) men när man har klätt upp sig i trendiga kläder, fixat frisyren och make-upen och sen avslutar med ett par illröda foppatofflor så har det väl gått lite för långt? Man behöver ju inte överdriva liksom. Det finns gränser. Jag säger våga vägra foppa-toffeln.  

Bohuslän var oerhört vackert! Jag älskar klippor och hav! Vädret var minst sagt växlande och kunde gå från strålande solsken till ösregn på en sekund. Det fick vi befara igår när vi var mitt uppe i att packa om och packa in i bilen, då det kommer en störtskur. Först slängde vi oss in i tältet för att skydda oss själva, sen kom vi på att alla grejjer blir genomblöta så det var bara att gå ut och kasta in alla dom i tältet också. svensk sommar...Men det var en mysig vistelse ändå, vi var i kungshamn och på smögenbryggan och shoppade lite. Jag drömde härom veckan att jag köpte ett par röda converse, så jag gjorde drömmen till verklighet och slog till, det var ju 30% :). Vi grillade gott på våra engångsgrillar, spelade minigolf, vilken jag förövrigt vann :D, spelade alfapet där allt var tillåtet, fick presenter av okänd avsändare, tittade på djuren på nordens ark, satt i bilköer och hade allmänt trevligt :). Men jag prisar min filt! Den är bra att ha vid alla tillfällen, håller värmen på både semestern och festen :)

image61

Nån gång ska jag bo såhär. I ett hus på en klippa vid havet. 

"Jag vill ha ett hus vid havet, där jag kan se på alla båtarna som lägger till.
Jag vill ha ett hus vid havet, där jag kan höra alla måsarna och göra som jag vill."

Kommentarer
Postat av: Ella

jag haller absolut med dig angaende foppatofflerna! e liiite trott pa dem nu, tyckte till och med jag sag ngra har i tiruvannamalai (sodra indien). suck..pusspusspuss

2007-08-03 @ 16:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback