gråa dagar

När jag vaknade imorse låg det en bok på köksbordet. "Sucka mitt hjärta men brist dock ej" av Mark Levengood. Där låg också en lapp från mamma - En perfekt bok att läsa när man har tråkigt. Hon hade rätt faktiskt, den är ganska underhållande. Små kapitel om livets små glada, tråkiga, sorgliga, konstiga, roliga händelser som alla blir ganska komiska när man ser på dem så här i efterhand. Nu så har till och med solen tittat fram lite bakom molnen. Lisa Ekdahl sjunger för mig. Jag har bakat en chokladkaka. Det underhöll mig ett tag. Jag tror att jag skall äta lite nu, sen ska jag nog ringa till mormor så kanske jag kan ta en liten cykeltur och hälsa på henne.

Jag är trött på att vara själv hemma. Linnea kan du inte komma hem snart? Jag saknar dig...

Ur "Sucka mitt hjärta..."
Nu är hon definitivt död, och ingen hoppas längre att hon ska komma tillbaka. Hon blev ju kremerad så det är nog bäst att hon inte återvänder, med tanke på att min bror har astma /.../ En gång var mormor hos honom, och doktor Bergström sade: "Gamla fru Alander har inte varit här på länge", och mormor svarade, "nej, se, jag har inte varit riktigt kry..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback