Tillbaka

Nu är man tillbaka på öland igen. Känns lite konstigt faktiskt. Känns som att man har varit hemma jättelänge, och jag fumlade länge efter lysknappen när jag kom igårkväll innan jag mindes var den satt nånstans. Men rummet var sig likt, människorna gladare än vanligt så det är ganska skönt att vara tillbaka igen ändå, även fast två veckor utan kristian kommer vara jääättelååånga!

Hela denna veckan är skådespelerskan Sara Broberg hos oss och jobbar med texter. Jag och Johanna har fått en text ur pjäsen "ur funktion". Min rollkaraktär Karen snackar om allt på samma gång och är en stor kontrast till stackars Birgit som är min monologkaraktär, en fruktansvärt sorglig människa. Men det ska bli väldans kul att jobba med den här dialogen och verkligen jobba intensivt i en vecka. Spännande och läskigt på samma gång.

Hade gärna gått och lagt mig nu, men det är dans om en timme så det är bara att hålla sig vaken. Ska bli skönt med lite styrketräning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback