Öland

Min första helg här på Öland. Skönt att slippa resa och bara kunna koppla av. I fredagskväll var vi inne i Kalmar och såg en föreställning med gruppen "Scthunk". Lasse i "lasse och morgan" var ,tillsammans med två andra, clowner som improviserade fram föreställningen. Meningen var väl att den skulle vara rolig hela tiden, men ibland gick skämten lite för långt, men i det stora hela så roades jag av dem och hade ganska trevligt. När vi var tillbaka på skolan igen var vi ett gäng som hade glass och myskväll.

Igår var jag i Kalmar igen och träffade Christa. Trevligttrevligt :) Det känns lite skumt och träffa gamla folket när alla gör andra saker än att gå på apelryd. I lördagskväll hade vi, de från klassen som var kvar på skolan, tacokväll och så-ska-det-låta tävling. Tyvärr så föll jag och Eddie på målsnöret, men vi tar segern nästa gång! Vid tolv nånting fick vi för oss att gå upp i musikrummet, och det gjorde vi. Vi spelade alla låtar som man kan spela med högst tre ackord, och det blir ganska många :P Proud Mary, 500 miles, house of the rising sun, knockin' on heavens door, mfl :) vid två på natten ungefär så la vi ner spelandet och hade te-mys med ost och kex i Johannas säng. Vid fyra kröp jag ner i min säng och somnade ganska bums ;). Det var en trevlig kväll.

Idag skiner solen och det är varmt och skönt ute! Det är skönt att ha en hel söndag på samma ställe så man slipper slitas från hemma alldeles för tidigt.

so long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback