Nystart

Jag har flyttat. Till Rangatan 20. Tvärsöver åkern. Till en villa med balkong, trädgård, ugn, tvättmaskin, stort badrum och riktiga grannar!! Inte så ovanligt tänker ni, men här på Ölands folkhögskola är detta lyx och faktum är att vi är tvångsförflyttade. Jag och Alice. De ska bygga om vår gamla studentlänga, vilken iuf var väldigt mysig, men nu har jag och Alice fått en hel övervåning för oss själva och på nedervåningen bor det gästlärare då och då, så man kan ju säga att det är vårt eget hus! Från vår balkong kan vi prata med de andra grannarna i området och tänk att få möta våren på Öland och på en balkong! =D Mitt rum är jätteorange men jag tror att jag fått ganska bra ordning på mina grejjer och inte helt omatchande. Jag är jättenöjd. Men jag har ont i ryggen efter allt packande och flyttande. Jobbigt.

Denna vecka har vi ett samarbte med skrivarskolan som har skrivit korta scener som vi jobbar med och ska visa upp imorronkväll. Jag ska spela 4-årig tjej och förman på en malmgruva. =)

Annars är jag mest trött och seg idag...men ikväll ska jag och Lydia äta glass...det ska bli trevligt.

Kommentarer
Postat av: benedicte

heej! saknar dig med galet mycket ska du veta. du ska inte ner mot skåne snart va? annars kunde du ju titta in till mig på min tjugoårsdag när jag tänkte ha lite kalas. fredagkvällen den 11 april. sen är det den traditionella kus-cup fotbollsturneringen den 12, dan efter. najsnajs. hade varit gött att ses snart i vilket fall! Stoor Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback