trassel

Denna veckan har varit upp och ner och fram och tillbaka. Kom till Kalmar station i Söndagskväll och träffade Lydia, Karin och Eddie på bussen och satt och skrattade och log hela vägen till skolan för att det var så härligt att se dom igen! Lika kul var det att träffa de andra på måndagen igen. Jobbade med minnen på teaterlektionen, hade masterclass i sång och såg stinsen brinner på kvällen. När jag sen på kvällen skulle gå och lägga mig bröt jag ihop. Vet inte vad som orsakde den. Blev jättestressad över allt som jag ville göra och måste göra och började räkna minuter på allt jag skulle göra så att jag uttnyttjade tiden maximalt. Blev lite rädd för mig själv. Svårt att förklara vad som egentligen hände. Men dagen därpå blev låg. Fick lite råd på hur jag skulle stressa ner och försökte så mkt jag kunde. Roligt var att vi fick spela jembeetrummor (eller hur det stavas, typ bongotrummor iaf) i två timmar.

På onsdagen fick vi manus och roller till vår stora produktion i vår. En ombearbetning av Gökboet ska vi göra. "En ung kvinna kommer till ett mentalsjukhus för att slippa arbetet i fängelset och gör uppror mot systemet som råder där, vilket påverkar alla på avdelningen". Den unga kvinnan, Jenny som hon heter, ska jag spela. Jack Nicholsons roll i filmen. Tomas, vår lärare gav oss roller som skulle bli utmaningar. Ja ja tackar jag, har fått världens utmaning, en sån teatermänniska är jag ju inte, men det ska bli sjukt kul för hon är rapp i käften och pratar hela tiden typ så jag har mkt text att lära mig. Mycket jobb kommer det att bli. 14 och 15 mars på Kalmar Teater blir det av. 
Onsdagens födelsedagskalas för Adam hade franskt tema och hade ett minst sagt udda samtalsämne om en klasskamrats nya små besökare =D

Hela fredagen gick åt till gruppimprovisation. Vi var hjortdjur, uteliggare och bussresenärer med udda egenskaper, lärorikt och roligt =)

Helgen har varit skön, men jag hatar söndagar när jag måste åka tillbaka igen. Inte för att jag ska tillbaka utan för att jag måste resa. Jag blir jättesplittrad och stressad av detta. Har dividerat med mamma om jag ska komma hem nästa helg. Vill, samtidigt som jag inte orkar åka. Usch, detta tär på mig just nu. Men jag vet inte vad som är bäst, det är ju hemma som jag verkligen kan sova lugnt och slappna av....suck...

nu får kristian komma snart så jag får krama honom igen...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback