nostalgitripp

Hade en fantastisk mysig eftermiddag/kväll igår. Satte mig på en buss mot Göteborg. Somnade, men med kaffe, snickers och en promenad ut till liseberg blev jag pigg igen. En av fördelarna med att jobba på djurparken är att man går in gratis på liseberg! Så jag gick in och styrde stegen mot leksakshjulet där Tobbe stod och jobbade. Turligt nog hade han rast då och vi kunde sitta och snacka en stund. Trevligttrevligt. Sen gick jag in mot stan igen och mötte upp Elisabeth och vi tog spårvagnen till café hängmattan där Adam och Krsitine hade spelning. Jazz in swenglish, piano och sång, oerhört duktiga människor mina ölandsvänner! Det blev en mini ölandsreunion där då både Eddie, Johanna, Kristina och Evelina var där! Kändes som att det var jättelängesen man såg dom, men det var bara tre veckor sen. En helbra kväll! Träffade vänner från tre epoker av mitt liv, Länghem, Båstad och Öland. <3 . En trött Julia satte sig på tåget hem sen, och försov sig imorse. Fredag den 13:e. Tur att mamma började sin semester idag, så hon fick snällt köra mig till stan och körlektionen. Övade stadstrafik och enkelriktning. Tog en fika med mamma i solskenet på café viskan, tajmade ösregnet och fick springa till bilen.

"Och jag är själv en vilsen fågel, som vänder åter ur en dröm. En dröm om evighet och kärlek, en kärlek som är hav och vind och ström. "


Kommentarer
Postat av: krille krull

puss puss:)

2008-06-16 @ 20:36:58
Postat av: christa

hej vännen!

lyssnat nåt på melissa horn, känns lite julia över det hela...:) ville bara tipsa ! pusss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback