Det nya livet...

Det här året har varit fullt av förändringar. Mycket tårar, men också skratt och massa kärlek. Det har varit en jobbig vår, och motivationen har svikit mig, och jag funderade på varför jag håller på det här när jag inte känner att det är kul. Öva scener, körrep och dansrep kändes bara likgiltigt och jag ville bara att skoldagen skulle ta slut. De enda stunderna som det kändes roligt att jobba var när jag fick måla och sy och fixa. En dröm om att bli scenograf har vaknat. Men nu är det sommar och jag ser ändå fram emot att börja tvåan och vältra mig i arbete.

I lördags gick flyttlasset från Länghem och huset, med mamma och syster och alla grejjer in till Borås. Det ekar i mitt stora hem, det känns sorgligt, och det kommer ta ett tag innan man kommer att vänja sig vid att ha ett nytt "hemma". I alla fall så har vi flyttat in i en ganska stor fyra väldigt centralt, och jag har nära till jobbet, (där jag är nu förövrigt, inget folk att släppa in här i djurparken så jag sitter här istället...) Vår lägenhet kommer att bli och är mysig, men våra grejjer får inte plats, och både jag och mamma har svårt för att slänga...Men när huset är helt städat och överlämnat till de nya ägarna och vi har installerat oss i lägenheten så blickar vi framåt och det kommer bli en bra höst tror jag.

Sommaren innebär jobb, och en vecka på cypern förhoppningsvis. Hoppas att solen håller sig framme så mycket som möjligt, för den gör så att allt känns mycket lättare.

Imorse hoppade jag och Johanna i simbassängen en stund innan vi gick till jobbet. Jämte oss var det simträning, och de simmade förbi oss ett antal varv men det var skönt att svalka sig i alla fall !

Nehepp. Det kanske blir lite mer blogg nudå när jag jobbar. Det är då man har tid att sitta här :P

Grisen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback