Tåg

Det är väldigt kul att åka tåg egentligen. Man får ju inte roligare än vad man gör sig, och jag satt och roade mig själv på tåget i fredags, hade väldigt kul faktiskt :) Diktade ihop berättelser som jag berättade för mig själv, tittade på folk (Det är ganska kul att sitta och försöka lista ut hur folk hör ihop, och vad de är för några ;) ), skrattade lite för mig själv, tittade på den söta indianliknande lilla flickan som tagit fasta på uttrycket, och sprang rundor där i tåget och roade sig själv. Det var väldigt roligt också när hon fick sin vattenflaska i huvudet, asså inte att hon fick den i huvudet, men det såg så komiskt ut där den stod på ett bord och sakta flyttade sig själv och helt plötsligt landade rakt i hennes huvud, allt gick i slow motion, hon blev så paff och hon kunde heller inte hitta någon skyldig till detta,  hennes ansiktsuttryck var obetalbart ;) Jag har åkt så mycket tåg det senaste två åren, men aldrig x2000. Man har sett hur ett grått modernt tåg rullat in på perrongen, där bistron lyser lockande, och där alla sett ut och ha så mysigt i sina sköna säten. Och där sitter man i sitt andra klassens öresundståg och tittar avundsjukt på alla dessa människor som får åka lyxtåg. Men idag blev det min tur, och det är faktiskt lika mysigt som det ser ut utifrån, man sitter som i ett vardagsrum :P Jag var tvungen att köpa en muffins i bistron, bara för att ha fått se den. Den har jag nog överlyxerat lite ;) Iaf, när jag satt där i min sköna fåtölj så går Uffe Larsson ( smal som en sticka har han blivit), Bengt-Åke Varg, ( Ni vet Gustav i rederiet) och han Tomas i Rederiet, tror han hette så, jobbade också i maskinrummet, haha, det är väl bara jag och emelie som vet vilka dessa människor är, många andra verkar inte förstå tjusningen med svensk film och svenska skådespelare ;P.

Helgen i övrigt har varit mycket mysig. Fiskade i lördags, en liten sill fick jag, och det var iaf mer än vad andy fick, ;)


It takes a crane to build a crane
It takes two floors to make a story
It takes an egg to make a hen
It takes a hen to make an egg
There is no end to what I'm saying

It takes a thought to make a word
And it takes some words to make an action
And it takes some work to make it work
It takes some good to make it hurt
It takes some bad for satisfaction

Ah la la la la la la life is wonderful
Ah la la la la la la life goes full circle
Ah la la la la life is wonderful

Ciao!

Kommentarer
Postat av: emelie

Tjohoo jag fick stå med i din blogg, tack tack!! ja det är antagligen bara vi som har känsla för sånt där! (en liiiten påpekning bara...Bert-Åke inte Bengt-Åke) förlåt :)
puss!

2006-10-23 @ 16:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback