Tack för musiken

Jag satt häromdagen och läste min tidning

en dag som så mången förut

Och jag tänkte på alla dom drömmar man drömt

som en efter en tatt slut

Då såg jag en bild av en flicka

men en skadskjuten kråka i famn

Hon springer iväg genom skogen

så fort som hon någonsin kan

Hon springer med fladdrande lockar

hon springer på taniga ben

Och hon bönar och ber och hon hoppas och tror

att det inte ska va' för sent



Flickan är liten och hennes hår är så ljust

och hennes kind är så flämtande röd

Kråkan är klumpig och kraxande svart

och om en stund är den alldeles död

Men flickan hon springer för livet

med en skadskjuten fågel i famn

Hon springer mot trygghet och värme

för det som är riktigt och sant

Hon springer med tindrande ögon

hon springer på taniga ben

För hon vet att det är sant, det som pappa har sagt

att finns det liv är det aldrig för sent



Jag började darra i vånda och nöd,

jag skaka' av rädsla och skräck

För jag visste ju alldeles tydligt och klart

att det var bilden av mig som jag sett

För mitt hopp är en skadskjuten kråka

och jag är ett springande barn

som tror det finns nån som kan hjälpa mig än,

som tror det finns nån som har svar

Och jag springer med bultande hjärta

jag springer på taniga ben

Och jag bönar och ber fast jag egentligen vet

att det redan är alldeles för sent

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback