2007

Nyår blev jättetrevligt! Begav mig ner till skåne på lördagen och Vickan och Linnea mötte upp mig i Ängelholm med cabben, fast ja taket fick va på, fy va det regnade! Vå åkte direkt till maxi för att handla allt till vår nyårsmiddag. Mkt mat blev det. På kvällen spelade vi spel och kollade på sex and the city :) Jag och vickan gjorde upp ett schema för morgondagen för att ha lite mer koll på vad vi skulle hinna med. På söndagen tänkte vi gå upp tidigt, men klockan gick på snooze ett antal gånger innan vi till slut släpade oss upp. Vi skulle duscha, packa in håret, förbereda frisyren, duka, laga all maten, städa, stryka kläder och framförallt spela pingis ;P Det var jämnt men jag fick till slut se mig besegrad med 1-2 i set. attans.  

Vid halv sju började våra vänner komma in. Linnéa, Emelie, Elaine, Ella, Vickan och Jag. vi firade tillsammans in det nya året. Middagen blev jättegod och proppmätta blev vi. Våra nyårslöften skulle skrivas ner, och Vickan och Linnéas önskelek gjordes. 23:15 kom en taxi och hämtade oss för att köra till Ängelholm. Där var folk galna och sköt raketer till höger och vänster och vi alla var lite raketrädda faktiskt ;P Mycket folk var det och vi skålade in det nya året med champagne, lite efter tolv dock, champagnen var lite svår att få upp ;) Men vi drog vidare till en bar innan Linnéa bestämt skulle gå till Bahnof, ett dansställe, så dit gick vi, för att ganska snart gå därifrån för Linnéa hade ändrat sig, :P Men kul va det iaf. Jag, Ella, Linnéa och vickan lyckades uppfylla våra önskningar vilket fodrade att man skulle ge bort sin partyhatt till någon på stan, sen ta ett kort med en kille och sen be en annan kille säga: "Grattis Julia din önskan har gått i uppfyllelse!" Garderobskillen på Bahnof hjälpte mig att uppfylla min önskan, tack och lov, :P klockan 3, 20 minuter försent kom taxin och hämtade oss hem igen. Väl hemma åt vi mackor och klockan fem somnade vi gott.

Vi vaknade den 1 januari klockan 12 och det var storm ute. Årets första dag tillbringade jag på ett tåg, men de gånger jag var ute höll jag på att blåsa bort!!

Igår fick jag gå upp tidigt för att vara på jobbet klockan sex och inventera. Roligt värre. inte. var där till klockan fyra och snabbt fick jag bege mig till kyrkan för att öva med krille och kören inför trettondagen. Jag ska sjunga och Krille ska spela :) Klockan tio var jag hemma igen och död. Så idag har jag gjort minsta möjliga och har tagit igen min energi :)

det va det. so long

Kommentarer
Postat av: Anonym

God fortsättning på dig Julia!jag tycker att du kan komma till msn så vi kan uppdatera varandra å bara prata lite allmänt om teater va? puss puss

2007-01-04 @ 15:53:56
Postat av: emelie

ja det var jag som skrev (upp)

2007-01-04 @ 15:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback