Det är när man inte kan sova som tankarna samlas mest.

Egentligen så hatar jag dansband, eller hata är ett väldigt starkt ord, jag har väldigt svårt för dansband för att, ja ja har det bara men iallafall den här kära strofen passar väldigt bra just nu. "Leende guldbruna ögon, har jag förälskat mig i" (strofen får mig också att tänka på en no-lektion i nian med gh, vi lyssnade på just den här låten, och koltrastar, det va kul) Men det hade ju egentligen inte alls med saken att göra. Saken va det som jag har förälskat mig i. Eller har varit förälskad i ganska länge egentligen. Självklart är det ju inte bara hans ögon, men det där leende. Härligt. Igår på radion så frågade dom om vilket som var sveriges vackraste ord, och jag tror nog att jag tycker leende är det finaste ordet. Det ligger så mycket kärlek och värme bakom det ordet. Tänk vad ett leende kan göra, det kan göra en hel dag bara sådär jättebra. Leenden från alla, oavsett om man känner dom eller inte. Det värmer liksom. Hädanefter ska ja försöka att le och säga hej varje gång jag går på bussen tex. för tänk om busschauffören har en skitdag där allt går emot honom eller henne, och så kommer det ett leende från lilla mig. Det kan göra allting lite lättare, och skulle det inte funka så har jag iaf gjort ett försök, och några extra leenden kan man ju alltid kosta på sig! För ler man så får man ofta ett leende tillbaka. Mer leenden åt folket! (Lät nästan som en slogan åt tandläkarförbundet...) Men tänk på det, sprid leenden, det gör både dig själv och andra glada. Visst får man ha dåliga dagar, men då är det ju värmande om man får några uppiggande leenden :)

Till nåt helt annat. Jag måste hålla med Elin, alias bananen, att hundägare inte borde ha sina hundar lösa på allmänna platser, och inte heller så att de kan ta sig ut på allmänna platser. Häromdagen blev jag jagad av en liten svart ettrig mops som sprang ut på vägen och skällde så mkt att han nästan satte i halsen. Visst gick jag ifrån honom ganska lätt, dom har ju så små ben dom där mopsarna. Men jag blev iallafall skitskraj! Jag visste ju inte om han skällde nåt hundkommando till sin kompis som var betydligt större och lätt hade kunnat hoppa på mig. Va vet jag, - kompis! tjejen är jätteskraj, spring efter henne...ja va vet jag...och idag när ja skulle gå till bussen så kommer det en hund, modell större, med en stor jäkla vedpinne i munne rakt emot mig!  Han kanske bara ville leka, men han hade ju kunnat lägga vedträet på marken och bitit mig i benet också....allt är relativt..

Ikväll ska jag och Linda äta pizza. Svulla helt enkelt, som Ella brukar säga.

Jag tycker om att läsa
Mus04-07s blogg. Det är så mycket värme där. Där samlas avtryck från alla gamla familjemedlemmar som nu spridit sig över världen. "Jag kommer aldrig att glömma er, ni var vackrare än våren", andrejs text passar bra.

Tiden går långsamt när man väntar...

Kommentarer
Postat av: Vickan

Vad ár det du vántar pa álsklingen???

2007-07-07 @ 19:24:25
Postat av: Ella

svulla, det är heliga grejor det :) ses vi på tisdag?

2007-07-07 @ 22:08:44
Postat av: emelie

Hey!
Vad fint du skrev om leende :)
Ja jag suntes i bild lite snabbt men jag tror man måste veta var jag satt för att lägga märke till det...
Förresten har du bilddagboken?
puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback