fotboll och båstad

Elfsborgsmatch igår och jag var på plats. 2-0 mot AIK med mycket fina mål :). Men jag måste säga att jag nästan tycker lite synd om spelarna i AIK för deras supporters är inte av det snälla slaget. För det första hörde jag att polisen hade kommit med flera bussar ner till stan och bara plockat in aiksupporters eftersom de ställde till med bråk. På arenan sjöng de nästan fler hatasånger mot elfsborg än va de sjöng upplyftande sånger till sitt eget lag. De sjöng till exempel att Anders Svensson var en hora och att elfsborg bara bestod av kärringar. Efter matchen när aikspelarna ville tacka sin klack så buar hela aikläktaren ut sitt eget lag. Längre än vad elfsborgsfansen sjöng hurrasånger för vinsten så skrek aikfansen "-uselt aik!". Är det inte meningen att man som supporter ska stötta sitt lag? Helskumt. Men för boråsarna är fotboll en fest, och det är nåt familjärt över fotboll. Blev lite sugen på att spela igen :)

image54


Men från fotboll till tennisens Båstad. Någon tennis för vår del blev det inte men lite festande och mys :) Va jättekul att träffa Ella och Linnéa igen! Sen träffade vi Lina, Sofia, Karolina, Tobbe, Sandra, Rikard med flera, härligt att återse lite kära apelrydare :) Men det var helt sjukt att se så mycket folk i lilla båstad. Flera tusen trängdes på stranden på rixfm-festivalen i tisdas. Jag och Tobbe pratade om hur sjukt det egentligen är att Båstad blir en sån feststad under bara nån vecka på sommaren och sen är det helt dött året om. Det är som att nån har kastat en pil på en karta och så hamnade den på Båstad så dit drar alla ungefär. Men jag tror attt mina strarka band till Båstad är mer Apelryds förtjänst och människorna där än själva staden.


Mitt rum ser ut som ett bombnedslag. Palla städa. Fast väskan behöver jag inte packa upp egentligen, bara packa om, för det blir en kortvisit till falkenberg med kristian i em. :)

Kommentarer
Postat av: crillan

ser jag konstigt eller har ella klippt sig väldigt mycket ?? :D ballt isf ! skitsnyggt!
puss =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback