Jag borde lära mig att bugga, det är ju ganska kul ju

Det blev en härlig kväll igår. Ett stort gäng med mamma, pappa och deras kompisar och jag, krille och Sofia, tog cyklarna upp till Hofsnäs på grillkväll. Där dansade vi natten lång och hade väldigt trevligt. Cykelturen hem gick lite saktare än dit, ingen hade lyse på cykeln så man hoppades på det bästa när man cyklade grusvägen genom skogen ;). Men det var en fin kväll med fullmåne och stjärnor, men kallt som attan va det!
 
Fredagen ägnade jag åt inventering från halv sex till fem! Helt slut i huvet blir man efter att ha räknat en hel dag. Men jag och mamma tog en liten biltur, jag körde faktiskt och jag måste säga att jag börjar se att det ska nog gå och ta ett körkort i framtiden! :) Vi var på husvisning, ett svart helt nybyggt hus med radio i taket och bolonmatta på golvet, med snetak, bubbelkar och härliga fönster! Ett hus i helt vår smak! Vi blev väldigt inspirerade av att göra om, måla, bygga nytt, tapetsera om och ja allt. Å jag hade gärna jobbat med hus i framtiden. Arkitekt hade varit ett drömyrke! Bara jag fick sjunga lite på sidan om...:)

Det är sju veckor kvar innan jag flyttar till Öland. Tre veckor ska det jobbas, annars så finns det inte så mycket planer. Tänkte ta en sväng ner till Båstad på tennisveckan och träffa Linnéa, Ella och lite annat folk. Mysigt mysigt. Det känns inte riktigt som att sommaren har börjat än, men ändå så har det gått  ganska många veckor. Solen har lyst med sin frånvaro. Jag hoppades på att jag skulle kunna ligga på altanen idag, men så fort man sätter sig i solstolen så kommer det ett stort moln.

Jag känner för att skapa nånting. Jag skulle vilja skriva en massa, har så mycket idéer och tankar men det skulle bara låta fånigt om man försökte få ner de på papper. Musik. Sjunga, framföra musik, skapa nånting annorlunda som kan beröra människor. Se hur nånting växer fram från idé till verklighet....process...mmm...

död åt kajor som stör sovmorgonen!


Kommentarer
Postat av: musiknörd

klart det inte låter dumt, bara ut med det! det är då det roliga börjar, se på mig ;).

2007-07-01 @ 23:08:07
Postat av: Sandra

Ni måste komma in och äta hos mig på tennisveckan.. jag lovar att ni får extra service ;)

2007-07-02 @ 16:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback