travellin' solider

regnregnregn. det verkar aldrig ta slut. en ond cirkel som sköljer bort sommaren. regn, en godtaglig anledning att inte göra nånting? ja, det kan man väl säga. men jag är rastlös. ingen hemma, förutom jag. tittade på en film från min tvåårsdag. jag fick en röd bil som man sparkar sig fram på. det såg väldigt jobbigt ut för jag hade inte så långa ben, men det gick bättre när jag satte mig på rätt håll iaf. jag bredde mackor också, och stoppade smörkniven i munnen. yammie. snart har jag lyssnat sönder "travellin' solider" med dixie chicks. men det är en väldigt vacker låt, men sorglig. men jag gillar sorgliga låtar. vemod. svenskt vemod. passar bra in på regniga dagar. musiken sätter igång tankarna. musiken liksom sätter ord på det som inte går att uttala. men det behöver inte alls betyda att tankarna är vemodiga för att musiken är det. tvärtom. just nu är jag lycklig. människor som gör mig lycklig. men det är bara musiken som förstår allt. melodier. texter. tankar. cirkel. god cirkel.

I cried: "Never gonna hold the hand of another guy."
"Too young for him," they told her.
Waitin' for the love of the travellin' soldier.
"Our love will never end."
Waitin' for the soldier to come back again
Never more to be alone when the letter says,
My soldier's comin' home.


Kommentarer
Postat av: christa

i know, I löööööv that song ! :) den skulle ju vi sjunga ju :( !!

2007-07-04 @ 08:22:02
Postat av: severina

hej julia! hittade din blogg av en slump. den är bokmärkt :). måste bara säga att "travellin' soldier" spelade vi på vår utbildningsmässa i ettan. det är så mycket nostalgi. ha det fint! kram /s


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback