det känns tomt på nåt vis

Oj, det var längesen sist och mycket har hänt sen dess. Balen var alldeles alldeles underbar. Maten och lokalen i sig var kanske inte så mycket att hurra för, men alla var såå vackra! Och kul det hade vi, hela natten lång. 10 nästa morron var det riktigt skönta att gå och lägga sig. Tills dess hann vi med mycket, efterfest hos robbe, ante och rikard, sen nybakt bröd från knutan, kaffe och morrontidningen (som kotten snott från en brevlåda) hos lina, jag och john försökte lösa sudoku men hjärnan var inte riktigt i det bästa skicket där klockan halv 5 på morronen, vid halv sex startade vi vår vandring mot skolan i klänning och smoking, en vandring på ca 5 kilometer. Väl framme så väckte vi ettorna på internatet med hockeytuta och skönsång. Sen väntade en lång väntan till klockan nio då vi fick frukost på skolan. En härlig natt där det bara var de starkaste kvar på slutet, för att citera Ella, -endast dom starka överlever och vi är jävligt starka...:)

Studenten började med champagnefrukost på torget med alla treor. Fortsatte med brunch på skolan med alla lärarna. Den sista måltiden...god mat var det och en massa fina tal hölls och när Tobbe talade så grät vi alla. På själva avlutningen så sjöng Niklas en egenskriven låt och då grät vi ännu mer..snyft...men sen var vi glada när vi väl fick springa nerför backen och ta emot alla blommor :) sedan åkte vi balavagn genom Båstad, ingen musik hade vi men vi lät ganska bra själva ändå ;) Lite släktmiddag innan jag, ella och ida åkte till Vickan för lite förfest. Sen tog vi med oss lina och satte oss på bussen och åkte tilbaka till Båstad. Helt själva var vi på bussen, men vi fick inte åka gratis trots att vi hade studentmössor och var snygga ;) Pepes bodega blev det sen. Blev väl egentligen ingen annorlunda fest än vad det brukar, men jag hade skoj, trots att den slutade med att jag storgrät när jag var tvungen att säga hej då till en del som man kanske aldrig får träffa igen...snyft igen...Men dagen efter samlades klassen och några till för ett sista hejdå. Vi skrev i varandras mössor och lovade att vi skulle hålla kontakten. Man lovar alltid mer än vad man håller tyvärr, jag vet det...men vi grät lite till, i alla fall jag...sen så var det bara slut. Slut på musikal0407. Jag har nog inte riktigt förstått vad som har hänt, och att allt inte kommer vara som vanligt till hösten...du kommer sakna dina vänner, det är en konstig känsla man känner... by musco....

Men nu vet jag faktiskt vad jag ska göra till hösten. De ringde från ölands folkhögskola igår och sa att jag hade fått min reservplats, så det blir ett år till med sång, teater och dans. Det känns bra...

Hela mitt praktiska båstadliv finns i väskor och lådor på mitt rum som måste packas upp...palla...men alla minnen kommer jag alltid bevara, och de packar jag upp mer än gärna!


Djupt...                      På höloftet        Julavslutning


Bal!                            Portugal -06             Kvällsmys


GoodeeveningLA    In action...

Kommentarer
Postat av: Vickan

Älskar dig Julia <3<3<3
Finns alltid kvar här för dej!

2007-06-10 @ 12:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback