home sweet home

Ne nu får man väl ändra sina framtidsplaner lite. Ingen tjörn blir det tyvärr. Bara killar som blev ordinarie antagna faktiskt, skumt...sista hoppet blir på öland på lördag där det är musikteater som gäller. måste läsa in mig lite på tartuffe och min monolog bara. jaja, det blir väl kanske ingen skola i höst, men det känns faktiskt inte så dystert ändå, visst hade det varit kul och få sjunga en massa men det kanske hade varit skönt med ett år av nåt helt annat. får väl söka mig ett jobb på glasfabriken. industri är väl det minst attraktiva, men pengar det tjänar man iaf. tjäna pengar så jag kan hyra mig ett lika fint hus som kusin Åsa. var i hennes första egna bostad idag. jättemysigt var det och var så fint med alla hennes 50-talsgrejjer! det är nästan så att jag också skulle kunna tänka mig och flytta till månstad, till skogen. det är faktiskt otroligt vackert på sina ställen.  

jag gillar inte att se dagarna i min almanacka. allt för få dagar kvar med musikal04/07. inga fler flummiga luncher i världens bästa matsal med utsikt över havet. inga fler mysiga filmkvällar. inga fler tokiga upptåg. inga fler roliga apelrydsfester. inga fler, inget mer, slut. hjälp va deppigt det blev. men nej vi har tre härliga veckor kvar tillsammans! always look at the bright side of life, dudu, dududu....

so long, so good

Kommentarer
Postat av: jansson

uch så sorgligt! mmm vi måste verkligen njuta nu av tiden som är kvar =)

2007-05-16 @ 22:47:06
Postat av: emelie

vad har du för monolog? oh tartuffe! najs men hur övar du in scenerna? hur vet HUR du ska säga replikerna? sånt är ju skitsvårt LYCKA TILL!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback