På två ställen

Jag har mitt hjärta på två ställen just nu med 30 mils avstånd. Jag älskar stämningen och männsikorna på Öland samtidigt som jag vill vara hemma hos Kristian och familjen på samma gång. Lite jobbigt, men allt kul som händer på Öland gör att helgen kommer fort!

Denna veckan har varit jättemysig. Mycket dans har vi haft och skön tv-kväll med Idol och House. I Onsdags var det "Hasses" som gällde och det var verkligen girlpower night! Starkt, vi måste stå på oss tjejer! Vi dansade även en massa och sjöng karaoke och firade in Alices födelsedag. På torsdagskvällen hade vi överraskningskalas för henne i Adams mysiga hus med marängswiss och te. Vi frossade också i varandras dialekter och hade högläsning på bla. värmländska, skånska, östgötska, amerikanska och hälsingdialekt. Det är så mysigt med dialekter men jag har problem att få in min riktiga dialekt, jag pratar lite av varje känner jag. En helmysig kväll med en underbar klass!

Men vad gör vi egentligen om veckorna? Sjunger, Spelar teater, dansar, kollar på film, tränar, äter!...Just nu har vi börjat spåna inför konstnatten om två veckor, då det blir lite av varje. Känns skönt att komma igång med nåt projekt och ha något att jobba till.

Idag blev det en tidig tågresa hem för att undersöka min fot igen. Jag fick en spruta ( och jag som har sprutskräck, men det gick bara fint faktiskt) och det börjar redan kännas lite bättre. Har antagligen en överansträngning i fotleden....

Imorrn ska jag och kusinen på musikalaudition. Ska bli roligt det.

so long! 

Kommentarer
Postat av: carolina

hej hjärtat!
tack för de fina orden! Jag jobbar på en EP som så småningom ska bli klar... det tar så lång tid när man ska göra allt själv - men hav förtröstan! Kul att du gillade låten. det är carolina-musik.
stor-kramen från carolina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback