jag sjunger för livet

Nyårsafton blev en mysig kväll som började med korvgrillning, vilket iuf gjorde att kläderna luktade grillrök t.o.m efter tvättning, menmen, mysigtt va det iaf..Sen va det fackeltåg, eller a tåg på tre personer med en fotogénlykta iaf =) Tillagade Trerättersmiddag, tittade på Grease (!?), spelade yatzy, smällde raketer, vilket kunde gått illa eftersom två av dom välte och sköt rakt in i skogen, men ingen eldsvåda som tur va...och trpts att vi tyckte att vi ändå hade ganska mkt raketer så kunde vi ändå inte slå grannen som fick sista ordet. Tolvslaget, tal av malmsjö och skålande i champagne. Det började snöa. En vacker start på det nya året!!

Idag regnar det is istället. Kan det inte komma nån riktig snö snart!? Trettondagsafton. Det blir kalkonmiddag med familjen, och mitt klädtema för kvällen är 80-tal, hur det nu hänger ihop :P

Häromdagen inhandlade jag ett par coverse till, ett par helsvarta med ränder på. finfina =) Så nu har jag tre par i olika storlekar faktiskt, 5,5 , 5 och 4,5 =P mina fötter måste krympt!

Jag har insett en av mina konstiga hobbies, eller ovana kanske man ska kalla det. Klämma finnar. Det kliar i fingrarna när jag ser en mogen finne, jag måste få klämma oavsett vem den sitter på! Usch va äcklig jag är! ;) Men känner ni inte igen er? =)
Sen är jag rädd för att åka rulltrappa. Jag måste ladda mentalt innan jag kliver av och på, sen håller jag mig krampaktigt fast i räcket, eller vad man ska kalla det. Tänk om man snubblar när man går på? Man vet hur ont det gör att ramla i en vanlig trappa, men nu kommer man att rulla nerför en ståltrappa i rullning och dra med sig massa andra folk. ONT! Och om man skulle snubbla när man går av så kommer man att bli en stoppkloss för det människor som kommer åkandes ner och inte kan stanna så det kommer tillslut bli en stor hög med mig underst. ONT igen. Någon som kan ge mig rulltrappetearpi? =P

Imorgon åker jag tillbaka till Öland  igen. Ska bli kul att få träffa alla igen och börja med nya projekt, bl.a vår föreställning av en bearbetad version av Gökboet som kommer att spelas på kalmar teater i mars =) Men det kommer bli konstigt att inte få träffa Kristian varje dag igen, har ju umgåtts med honom dygnet runt i två veckor nu. <3 

Inget oväder imorrn tack för jag ska åka tåg!

ciao

Kommentarer
Postat av: emelie

Hallå Julia!
Jag sitter här på nätet och surfar i Folkhögkoslornas å nån underbara (?) värld och känner mig rätt vilse i pannkakan.. Så kom jag på att du går ju folkhögskola och jag läste om musikteaterlinjen på Öland. Inte för att jag ska söka den för även om jag inte är helt usel på å sjunga så vågar jag nog inte. jag vet inte ens om jag ska gå nån teaterlinje men jag är väldigt inne ¨på det. måste komma över rampfebern nu. Så visste jag bara inte vilken skola jag skulle välja och tänkte jag ville prata med dig om hur det är att plugga på folkhögskola och lite sånt. Du är aldrig online när jag är det men vi kan väl höras snart? Vore skoj å prata

väääääääääärsta långa kommentaren, kunde ju ha mailat istället haha aja :D Ha det fint pussa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback