Borta bra, men hemma bäst

Barcelona var underbart! Soligt men kallt. En stad som jag vill åka till fler gånger. Def. Men har ändå hunnit med en del på några dar. Åkt runt i staden med buss och sett mycket, fast eg ganska lite av denna gigantiska stad, med massa gigantiska byggnader. OS-området var jäääättestort och häftigt =) La Sagrada Familia, den stora kyrkan som man byggt på i mer än hundra år och som än inte är färdig! Stor, plottrig, skulpturer överallt, fantastiska former, härliga fönster och mönster och sten i olika typer. Ascool! nu blev jag lite sugen på arkitektbanan igen, =) Jag kanske ska bygga mig en kyrka :P Jag och mamma åkte hiss upp i ett av tornen och fick gå ner sen, svindel, men världens utsikt över barcelona. Shoppat har jag också gjort, såklart! Men det finns tusen affärer kvar där som jag måste besöka! Saluhallar är fantastiska! Bara gå runt där och titta och lukta är underbart, men fiskdelarna va läskiga, de rörde ju på sig!! Vi var ju i Spanien så jag och mamma drack Sangria och fick en smärre chock när vi såg kvittot, men gott var det =)

Ja det var en härlig minisemester. Underbart att bara få umgås med familjen. Det var längesen jag och syster bara flummade och fulade oss!

Det har varit skönt med en veckas lov,  men nu längtar jag tillbaka till Öland. Vill inte tänka på hur det ska bli sen om två månader. Separation. usch. Jag tycker så mycket om dessa människor och vi har delat så mkt på så liten tid...men om två veckor åker vi till Prag! wiiee!

so long!

Kommentarer
Postat av: SysterYster

HIHIH det va kul att flumma runt :D:D:D:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback